توزیع انواع الیاف پلی استر توخالی

الیاف پلی استر توخالی از الیاف مصنوعی پرکردنی به شمار می روند که دارای سطح مقطع دایره ای و توخالی با حالت فنری ست؛ همین خاصیت فنری بودن و برگشت پذیری، باعث شده که کاربرد آن در صنایع مختلف رو به افزایش باشد. این الیاف به 2 گونه سیلیکونی و غیرسیلیکونی تقسیم می شود که نوع سیلیکونی برای مصارف پرکردنی(بالش یا عرسک ) و نوع غیرسیلیکونی برای تولید انواع لایی( عایق بندی ) به کار برده می شود.

توزیع انواع  الیاف پلی استر توخالی

مشخصات الیاف پلی استر توخالی

مشخصات الیاف پلی استر توخالی الیاف پلی استر سفید به دلیل کاربرد فراوان، در خرید و فروش الیاف پلی استری طرفداران بیشتری دارد. این الیاف پلی استری در ترکیب با الیاف دیگر با درصدهای متفاوت، به نام های مختلفی شناخته می شوند که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند؛ به عنوان مثال، از الیاف پلی استر فیلامنت نوعی پارچه حریر تهیه می شود که برای دوخت کراوات، لباس های زنانه و لباس های ورزشی مناسب است. از ترکیب پلی استر با پشم، پارچه های فاستونی و پشمی تهیه می شود که برای دوخت کت و شلوار و پالتو مورد استفاده قرار می گیرد و همینطور از ترکیب با ویسکوز و پنبه، جوراب، بارانی و لباس های ورزشی تهیه می گردد.
از مشخصات بارز این الیاف، وزن کم و سطح پوشش دهی بسیار است. همچنین، این الیاف عایق های صوتی ایده آل تری هستند و سطح مقامت بالایی دارند.
صنایع مبلمان سازی، عروسک سازی، پوشاک، خودرو و کالای خواب از جمله صنایعی هستند که پلی استر در آنها کاربرد فراوان دارد.

بهترین تولیدکنندگان الیاف پلی استر توخالی

بهترین تولیدکنندگان الیاف پلی استر توخالی الیاف پلی استر مرغوب چگونه الیافی هستند و چه ویژگی هایی دارند؟ این الیاف مرغوب به طور طبیعی در طبیعت موجود نمی باشند اما ریشه طبیعی دارند و با روش های خاصی تولید می شوند.
یکی از موارد قابل توجه در تولید الیاف پلی استر مرغوب، استریل بودن و راحتی افراد در موقع استفاده می باشد. الیاف پلی استر آنتی باکتریال که قابلیت از بین برندگی باکتری های مضر برای بدن را دارد، یکی از مرغوب ترین و پرفروش ترین انواع پلی استر است که بیشتر برای پرکردن بالش و تشک مورد استفاده قرار می گیرد.
این الیاف پلی استر مرغوب در بازار نمونه های مختلفی دارند که در ذیل به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

1- الیاف پلی استر فیلامنت
2- الیاف پلی استر ویسکوز
3- الیاف پلی استر لایی
4- الیاف پلی استر توپی

تولید کنندگان بسیاری در ایران به عنوان تولید کننده بهترین الیاف در بازار شناخته می شوند؛ آن ها با توجه به استانداردهای جهانی و استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه به تولید محصول با درجه کیفیت بالا اقدام می کنند.