خرید انواع نخ پلی استر DTY

شاید با شنیدن اسم نخ پلی استر DTY این سوال به ذهنتان برسد که DTY چیست. DTY بر خلاف تصور اغلب مردم به الیافی گفته می شود که دارای پایه طبیعی بوده و همچون پنبه و لینن دارای ساختار گیاهی (سلولزی) هستند. تنها فرقی که می توان به الیاف DTY یا همان ریون نسبت به پنبه و لینن نسبت داد این است که این نوع الیاف مانند کاغذ در اول کار, که چوب درختان تبدیل به خمیر تبدیل می شود و پس از آن طی یک فرایند محصول نهایی که همان کاغذ باشد تولید می گردد.

خرید انواع نخ پلی استر DTY

مشخصات نخ پلی استر DTY

مشخصات نخ پلی استر DTY در حالت کلی این نوع نخ که به عنوان نخ پلی استر رنگی هم از آن یاد می شود مقاومت کمتری در برابر فشار دارد و زود تر از نخ های دارای ساختار طبیعی پاره می شود. پس درباره مقاومت نخ پلی استر می توان گفت که از نظر مقاومت ضعیف تر است. اما مقاومت یکی از آیتم هایی است که در صنعت پوشاک به آن اهمیت می دهند. یعنی در زمینه های قیمت و درسترس بودن می توان گفت که دارای مزیت قیمت مناسب تر و قابلیت دسترسی بیشتر است.
پارچه یا الیاف ویسکوز خاصیت جذب رطوبت زیادی دارند که حتی تا بیشتر 50% از پنبه خواهد رسید و بهتر است بدانیم که به هنگام جذب رطوبت استحکام آن کم می شود. یعنی خیس شدن پارچه های این نوع الیاف سبب تضعیف و کاهش عمرشان می‌گردد.

شرکت تولید نخ پلی استر DTY

شرکت تولید نخ پلی استر DTY شرکت هایی که از آنها به عنوان شرکت تولید نخ یاد می شود معمولا این نوع نخ را که دارای صرفه اقتصادی و بازار تقاضا در جامعه را دارند را در تولید انبوه قرار می دهند.

یکی از انواع مصرف این نوع پارچه ها مصرف آنها به عنوان پوشاک بیمارستانی است. معموات روپوش پزشکان و پرستاران از جنس نخ پلی استر ویسکوز می باشد که به دلیل قیمت پایین به عنوان پارچه یک بار مصرف استفاده می شود.

از نکات مثبتی که الیاف پلی استر ویسکوز دارند می توان گفت:

  • خاصیت تنفس بسیار زیادی دارند به طوری که جزو الیاف و پارچه‌های خنک حساب می شود و از ابریشم طبیعی نیز خنک تر می شود.
  • می شود آن را رسانا برای گرما نامید به شکلی که در حفظ دمای بدن لباسی که از جنس ویسکوز باشد بهتر از دیگر مدل های پارچه عمل خواهد کرد. در مرحله رنگ کردن به آسانی و سادگی رنگ پذیر بوده و می تواند بیشتر رنگ ها را به خود بگیرد.
  • باعث تولید الکتریسیته نمی شود و این نکته آن را تبدیل به پارچه های مناسب برای دوخت لباس های راحتی و خانگی کرده است.
  • علی رغم این که بسیار زود چرک می شود اما نشان ندادن زیاد این پارچه این ضعف را به خوبی پوشش خواهد داد.