با خوردم نخود مشهد قد خود را بلند کنید

افزایش نخود عمدتاً ناشی از افزایش صادرات نخود خشک به بازار نخود خوراکی اروپا و این واقعیت است که کشت نخود خشک بازده خالص بالاتری نسبت به کشت گندم برای کشاورزان فراهم می‌کند.

در کانادا، بومیان در سال 1535 در منطقه مونترال نخود مشهد کشت می نخود سبز و نخود خشک (که دومی معمولاً در کانادا به عنوان نخود مزرعه شناخته می شود) هر دو در کانادا کشت می شوند نخود سبز عمدتاً در انتاریو و کبک تولید می شود، در حالی که اکثر نخود خشک در غرب کانادا تولید می شود.

نخود خشک از اوایل قرن بیستم به صورت محدود در غرب کانادا کشت شده است افزایش سریع تولید نخود خشک در این منطقه از اواسط دهه 1980 آغاز شد.

قرمز بهاری افزایش تاکید بر تنوع و تناوب محصول، و همچنین افزایش فرآوری ارزش افزوده، مانند تفکیک (به عنوان مثال جداسازی بیوشیمیایی اجزای هسته نخود) پروتئین یا نشاسته، نیز به افزایش تولید کمک کرد.

از سال 1998، کانادا بزرگترین تولید کننده و صادرکننده نخود خشک در جهان بوده است متوسط ​​سطح نخود خشک کشت شده در کانادا بیش از 1.2 میلیون هکتار است.

کرنخوددند

نخود خشک در حال حاضر چهارمین یا پنجمین محصول مهم در کانادا پس از گندم، جو ، کلزا یا جو دوسر است اکثر نخود خشک در غرب کانادا در ساسکاچوان تولید می شود و پس از آن آلبرتا، مانیتوبا و بریتیش کلمبیا قرار دارند.

در حال حاضر چندین نوع نخود خشک در کانادا کشت می شود، از جمله نخود زرد، سبز، سبز چروکیده (چربی مغزی) و کبک نخود زرد و سبز در تولید نخود خشک کانادا غالب است و برای بازارهای غذا یا خوراک کشت می شود دو نوع دیگر در مقادیر بسیار کمتر تولید می شوند.

نخود سبز چروکیده دارای مغزهای سبز پهن و بزرگ است که در تهیه غذاهای میان وعده و همچنین برای بازسازی و کنسرو کردن بسیار محبوب است نخود کبوتری به طور کلی دانه های کوچک تری نسبت به نخود سبز زرد، سبز و چروکیده دارد.

دانه نخود کبوتر حاوی مقادیر بیشتری تانن است و عمدتاً به عنوان غذای پرندگان استفاده می شود نخود زرد، سبز، سبز چروکیده و کبک همه گونه های بهاره هستند آنها در بهار کاشته می شوند و در پاییز برداشت می شوند.

بنابراین طعم، طراوت و ویژگی های تغذیه ای خود را حفظ می کنند بدون مواد افزودنی، بدون مواد نگهدارنده، بدون طعم دهنده های مصنوعی*… Jardin BiO étic فقط موارد ضروری را نگه می دارد.