بررسی بازار الیاف پلی استر پنبه مصنوعی

الیاف پلی استر که امروزه در صنایع مختلف به جایگاه مهمی دست یافته و کاربردهای مختلفی را از آن به عمل می آورند، انواع متعددی را در برگرفته که یکی از رایج ترین آن، الیاف پلی استر پنبه مصنوعی می باشد. این محصول نسبت به مواد شیمیایی، مقاومت خوبی از خود بروز داده و از استحکام لازم نیز برخوردار می باشد. لذا با توجه به امتیازات و شاخصه های مثبت آن می توان در بررسی بازار الیاف پلی استر اعلام داشت که در وضعیت مناسبی قرار گرفته است، چرا که تقاضاهای بسیاری را به دنبال دارد.

بررسی بازار الیاف پلی استر پنبه مصنوعی

همه چیز درباره الیاف مصنوعی

همه چیز درباره الیاف مصنوعی به طور کلی الیاف به عنوان مواد و متریال اولیه شناخته شده و از آنها جهت ساخت و پرداخت بسیاری از محصولات از جمله فرش، موکت، کالای خواب، عروسک، لایی پوشاک، پارچه، فیلتر و غیره بهره می برند.

به طور کلی با دو نوع الیاف روبرو می باشیم که یکی از آنها الیاف مصنوعی و دیگری الیاف طبیعی است که در این بخش می خواهیم تا درباره الیاف مصنوعی صحبت کنیم.
اگر بخواهیم همه چیز را درباره الیاف مصنوعی بگوییم، با تکیه بر موارد زیر می توان به ذکر آنها پرداخت:

  1. الیاف مصنوعی طیف گسترده ای را شامل می گردند که الیاف پلی استر، پلی پروپیلن، اکریلیک و … از آن جمله اند.
  2. از بین الیاف نامبرده، الیاف پلی استر با بیشترین میزان کاربرد و اهمیت همراه می باشند.
  3. دارای منشا شیمیایی بوده و از ویژگی های برجسته ای مثل نرمی و گرمی برخوردار هستند.
  4. البته ویژگی های ممتاز دیگری را هم می توان در الیاف مصنوعی، بخصوص الیاف پلی استر جستجو کرد که مقاومت نسبت به کشیدگی یکی از آنهاست.
  5. همچنین الیاف مذکور خیلی سریع خشک شده و نسبت به کشیدگی و سایش مقاومت بالایی نشان می دهند.

آشنایی با تولیدکنندگان الیاف پلی استر پنبه مصنوعی

آشنایی با تولیدکنندگان الیاف پلی استر پنبه مصنوعی در حال حاضر تولید کنندگان بسیاری در جای جای کشور حضور دارند که اقدام به تولید الیاف کاربردی از جمله الیاف پلی استر نموده اند، برخی از واحدهای تولید کننده دارای نام و اعتبار بیشتری بوده و بعضی در ابتدا یا میانه راه تولید قرار داشته و هنوز به آن سابقه و شهرتی که باید، دست نیافته اند.

در مجموع می توان کشور ما را یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الیاف مصنوعی در دنیا به شمار آورد که این آوازه را به مدد وجود کارخانجات تولیدکننده بسیار کسب نموده و البته وجود شرایط مساعد برای تولید این محصول نیز در ایران در این موضوع بی تاثیر نبوده است.
اما در انتها توجه شما را به دو نمونه از مهمترین و متداولترین الیاف پلی استر تولید شده توسط کارخانجات مطرح ایرانی جلب خواهیم کرد که تولیدات انبوهی را به خود اختصاص داده اند:

  • الیاف پلی استر مخلوط: مخلوطی از پنبه و پلی استر بوده و قابلیت جذب کم و قابلیت کشسانی و ارتجاعی مناسب را به همراه دارند.
  • الیاف پلی استر توخالی: به دلیل حذف ناحیه مغزی به این نام ملقب گشته و پس از ترکیب با الیاف توپر، برای تهیه انواع منسوجات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.