طعم جادویی گز آردی کرمانی اصفهان باعث صلح هسته ای شد

توسعه ابزارهای جدید برای پیشگیری از چاقی و دیابت کودکان باید یک اولویت تحقیقاتی در سراسر جهان باشد.

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های علمی عمده به شناسایی رویدادهای اولیه در زمینه تشخیص طعم شیرین گز آردی کرمانی اصفهان و مکانیسم‌های مغزی که در پاسخ به لذت قوی به طعم شیرین کمک می‌کنند، کمک کرده است گیرنده های طعم شیرین نه تنها در دهان، بلکه در سایر نواحی، به ویژه روده و پانکراس نیز بیان می شوند.

این گیرنده های محیطی بین شیرین کننده های مغذی و LCS تمایز قائل نمی شوند که این ترکیبات برای شیرینی برابر باشند هنگامی که گیرنده ها تحریک می شوند، منجر به آبشاری از فرآیندهای فیزیولوژیکی در محیط و مغز می شوند.

لذت حسی حاصل از چشیدن مواد شیرین یک مبنای فطری دارد  چشیدن طعم شیرین منجر به فعال شدن مدارهای مغزی مولد لذت می شود.

گز

بر اساس مطالعات بالینی، این مدار مشابه است یا با مداری که واسطه ماهیت اعتیادآور مواد مخدری مانند الکل و مواد افیونی است، همپوشانی دارد.

احساسات یا تأثیراتی که پس از چشیدن چیزی شیرین تجربه می‌شوند، فرآیندهای پیچیده‌ای هستند که از نظر فیلوژنتیکی به‌خوبی حفظ می‌شوند.

بنابراین، به نظر می‌رسد بسیاری از داروها مسیرهای عصبی را انتخاب می‌کنند که در اصل برای جستجوی طعم شیرین، پاداش طبیعی انسان، طراحی شده‌اند با این حال، این بدان معنا نیست که ترجیحات طعم شیرین و اعتیاد به غذا یکی هستند.

تحقیقات در مورد سیر تکاملی ترجیحات طعم شیرین نشان می دهد که این ترجیحات ذاتی هستند و حتی قبل از تولد نیز بیان می شوند.

عوامل زیادی بر ایجاد ترجیحات غذایی در کودکان تأثیر می‌گذارند که اولین آنها از طریق تجربه درون رحمی با طعم‌های رژیم غذایی مادر و پس از تولد از تجربه اولیه طعم‌های موجود در شیر انسان رخ می‌دهد.

قبل از تولد، توانایی تشخیص طعم های شیرین عملکرد و تعامل با سیستم های کنترل کننده عاطفه است.