پسته شور امروز در شهر های ایران با کارت ملی رایگان فروخته می شود

فیبر رژیمی پسته منبع خوبی از فیبر رژیمی است و 2.8 گرم فیبر در هر اونس دارد که 80 درصد فیبر آن نامحلول است در یک مطالعه آینده نگر، رابطه معکوس بین فیبر محلول و نامحلول و خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) مشاهده شد.

مکانیسم کاهش چربی خون فیبر نامحلول به توانایی آن در افزایش حجم مدفوع و کاهش زمان انتقال در روده، تداخل با کلسترول و جذب صفرا نسبت داده می شود.

پروتئین. پسته شور امروز حاوی 5.9 گرم پروتئین در هر اونس است که منبع خوبی از پروتئین است 13 مطالعات بالینی نشان داده اند که جایگزینی جزئی کربوهیدرات ها با پروتئین گیاهی ممکن است به کاهش سطح LDL سرم کمک کند.

منیزیم پسته حاوی 31 تا 34 میلی گرم منیزیم در هر اونس (8 درصد ارزش روزانه) است و شواهد اولیه نشان می دهد که منیزیم اثرات بالقوه مفیدی در کاهش خطر CVD دارد.

پسته

در مطالعه پیگیری متخصصان سلامت، نتایج نشان داد که مصرف منیزیم ارتباط معکوس متوسطی با خطر CHD در مردان دارد.

یک مطالعه بالینی گزارش داد که منیزیم با تقویت کمپلکس های نامحلول با SFA برای کاهش جذب پس از غذا در افراد سالم، جذب چربی را مهار می کند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که پسته به بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی و تعادل ضد التهابی کمک می کند، که ممکن است از سلامت قلب و عروق حمایت کند در میان آجیل های درختی، پسته یکی از غنی ترین و متنوع ترین منابع آنتی اکسیدان های محلول در آب و چربی است.

سه مطالعه بالینی نشان داده اند که پسته دارای اثرات آنتی اکسیدانی قابل توجهی است.

دو مورد از این مطالعات گزارش می دهند که پسته با 20 درصد انرژی دریافتی روزانه، به طور قابل توجهی سطوح اتساع عروق و سوپراکسید دیسموتاز وابسته به اندوتلیوم را افزایش داده و سطوح سرمی اینترلوکین-6 و هیدروپراکسید لیپید را کاهش می دهد، در حالی که تغییر قابل توجهی در C وجود نداشت.