خرمای صادراتی بم باعث شد مردی همسرش را به قتل برساند

خرما حاوی یک اسید آمینه پیش ساز سرتونین به نام تریپتوفان است که در تولید هورمون خواب، ملاتونین نقش دارد مصرف دو تا سه خرمای صادراتی بم دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب می تواند زمان به خواب رفتن را کاهش دهد و کیفیت خواب را بهبود بخشد.

یک مشت کوچک خرما – سه عدد خرما (25 گرم) حدود 70 کالری دارد برای محدود کردن افزایش وزن، استفاده از خرما به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل توصیه می شود. یک میان وعده سالم برای کل خانواده.

توصیه می شود از مقدار 25 گرم خرما در روز تجاوز نکنید پایین آنها (35 تا 55) به افراد مبتلا به دیابت اجازه می دهد تا در حد اعتدال (بیش از 2 تا 3 خرما در روز) مصرف شوند.

خرما – از خانواده میوه نخل خرماست، درختی بومی سرزمین های خشک اردن آنها 8000 سال است که در خاورمیانه کشت می شوندخرما توسط اعراب به اسپانیا، ایتالیا، جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا معرفی شد.

سپس اسپانیایی ها آنها را به مکزیک و کالیفرنیا معرفی کردند. مصر بزرگترین تولید کننده خرما است و اروپا از شمال آفریقا تامین می شود.

خرما

بیش از 300 نوع خرما وجود دارد که شناخته شده ترین آنها دگلت نور و مدجول است.

خرمای دگلت نور از صحرای الجزایر سرچشمه می گیرد. گوشت آنها گوشتی و بسیار نرم است، رنگ آنها روشن و طلایی با هسته کوچک است. مواظب باشید هسته آن خورده نمی شود.

از واحه های مرکز شرقی مراکش سرچشمه می گیرد. گوشت آنها گوشتی، نرم و بسیار شیرین است. طعم آنها ممکن است یادآور عسل باشد.

 آنها بزرگ، نارنجی مایل به قهوه ای رنگ هستند. آنها می توانند خوشمزه ترین خرماها باشند که به آنها میوه پادشاهان می گویند.

خرما را می توان به صورت تازه،خوشه ای یا خشک مرف کردچگونه آنها را در فروشگاه ها پیدا کنیم طبق گزارش سایت میوه و تره بارتازه، خرمای تازه به صورت شاخه ای و خرمای خشک عمدتاً به صورت عمده یا بسته بندی شده.

در سینی یا جعبه های محافظت شده از هوا و رطوبت و رطوبت موجود می باشد خرما را می توان در سینی میل کرد توصیه می شود خرما را حرارت ندهید تا عطر آن از بین نرود. 

خرما با پختن گوشت آب شدن خود را نیز از دست می دهد. اما گنجاندن آن در وعده‌های غذایی خاصی مانند کوسکوس، تاجین یا گوشت خوک کباب کاملاً ممکن است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.