سنگ آهن خوزستان در مقیاس های متفاوت و مناسبی طراحی می شوند

استخراج سنگ آهن خوزستان از اهمیت زیادی برای توسعه اقتصادی برخوردار است، با این حال، گسترش وسیعی از مناطق به شدت تغییر یافته و سالانه چندین میلیارد تن پسماند معادن را در سراسر جهان ایجاد می کند.

طبق گزارش FEAM (آژانس محیط زیست ایالتی میناس گرایس)، 8 در سال 2017، 562 میلیون تن باطله معدنی تنها در ایالت میناس گرایس، برزیل تولید شد.

چین به ازای هر تن کنسانتره سنگ آهن، 1.5 تن باطله سنگ آهن تولید می کند در این کشور، تولید سالانه باطله سنگ آهن به حدود 180 میلیون تن می رسد و در حال افزایش است.

باطله سنگ آهن به شکل ضایعات بسیار ریز استخراج می شود در استرالیا تخمین زده می شود که سالانه حدود 632 میلیون تن باطله سنگ آهن تولید می شود.

در کشورهایی مانند کانادا، ایالات متحده و آفریقا، میزان ضایعات معدنی آهن تولید شده سالانه کمتر از 1 میلیون تن است .

در برزیل، حدود 95 درصد از باطله‌های معدنی به 672 سد مهاری اختصاص دارد که 827340 آن در ایالت میناس گرایس واقع شده است.

برزیل،28 شکستن سد در سال 2015، بیش از 30 میلیون متر مکعب آب و باطله حاصل از استخراج سنگ آهن را وارد محیط زیست کرد. این فاجعه، علاوه بر ایجاد آسیب جدی زیست محیطی، جان 19 نفر را گرفت.

شکستگی جدی دیگر سد باطله سنگ آهن در سال 2019 در شهر برومادینیو رخ داد این حادثه منجر به کشته شدن 257 نفر و اثرات زیست محیطی ناگفته ای شد.

حداقل 12 میلیون متر مکعب باطله سنگ در اطراف رودخانه پخش شده است ترکیب شیمیایی و کانی‌شناسی IOT تولید شده در فرآیند غنی‌سازی سنگ آهن عمدتاً به کانی‌شناسی سنگ فرآوری‌شده.

ماهیت سیالات فرآوری مورد استفاده در کانی‌های هدف، کارایی فرآوری و درجه هوازدگی قبل از ذخیره سازی در سد،در طول بهره برداری از سنگ آهن، خرد کردن سنگ ها ذرات اکسید آهن، کوارتز و خاک رس را تولید می کند.

بسته به طبقه بندی گرانولومتری، باطله ها را می توان به عنوان زباله های ریز یا درشت (باطله دانه ای یا شنی) طبقه بندی کرد.

به عنوان مثال، سنگ آهن با محتوای خاک رس بالا، تمایل به تولید ذرات ریز دارد استفاده از IOT در صنعت ساخت و ساز و مصالح ساختمانی به دلیل حجم بالقوه زیادی از باطله مصرفی، جایگزین جالبی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.