خرما پیارم ریز سلامت روده ها را تضمین می کند

اما سنجش خودکار هرکدام از خرما پیارم ریز برای میزان رطوبت در جداسازی خرماهای پر رطوبت در هنگام برداشت از خرماهایی که نیاز به خشک شدن ندارند مفید خواهد بود.

همچنین می‌توان از آن برای جدا کردن خرماهای خشک‌کننده از خرماهایی که نیاز به درجه‌بندی دقیق دارند استفاده کرد و در نتیجه مقدار موادی را که به صورت دستی به درجه‌های قابل فروش و محصول طبقه‌بندی می‌شوند کاهش داد.

بنابراین، یک سنسور عملی رطوبت سریع برای میوه‌ها می‌تواند میزان نیروی کار ماهر مورد نیاز برای مرتب‌سازی و درجه‌بندی تاریخ‌ها را کاهش دهد، بنابراین در این صنعت بسیار کار فشرده، سود قابل توجهی دارد.

مرتب‌کننده‌های دستی حداقل از سه معیار برای تعیین درجه استفاده می‌کنند: خاصیت ارتجاعی (بر اساس احساس)، بافت سطح و رنگ (Chesson et al., 1979). در بیشتر خانه‌های بسته‌بندی است.

خرماها با حرکت روی نوار نقاله‌ها یا میزهای نوسانی دسته‌بندی و دسته‌بندی می‌شوند اگرچه خرماها را نمی توان تنها بر اساس میزان رطوبت درجه بندی کرد.

روشهای تعیین رطوبت خرما نیز مورد بررسی قرار گرفته است (نلسون و لارنس، 1992). هنگامی که میزان رطوبت در صنعت خرمای ایالات متحده اندازه گیری می شود، اغلب اندازه گیری های عملی با یک سنج مقاومت الکتریکی طراحی شده.

خرما

برای صنعت میوه خشک (تستر رطوبت DFA) انجام می شود که در برابر تعیین رطوبت اجاق خلاء کالیبره شده است. دماها و زمان های مختلف اجاق برای خشک شدن در مقالات گزارش شده است.

روش‌های رسمی تجزیه و تحلیل انجمن شیمی‌دانان رسمی تحلیلی شامل یک روش آون خلاء برای میوه‌های خشک و روش برای آلو و کشمش است.

روش آون خلاء خشک کردن 5 تا 10 گرم نمونه آسیاب شده یا ریز خرد شده را به مدت 6 ساعت در دمای 70 درجه سانتیگراد تحت خلاء حداقل 100 میلی متر جیوه با جریان آهسته هوا پس از عبور از H2SO4 برای حذف رطوبت مشخص می کند.

از آنجایی که روش‌های آون خلاء آهسته و خسته‌کننده هستند و از آنجایی که روش‌های کنتور الکتریکی هنوز نیاز به آسیاب دارند و برای آزمایشگاه مناسب‌تر هستند.

علاقه‌ای به روشی سریع‌تر، غیرمخرب‌تر و کم دردسر برای تعیین رطوبت وجود دارد به دلیل نیاز به سنجش آنلاین رطوبت، کار بر روی روش هایی برای حس کردن آنی رطوبت کل خرماها به صورت غیر مخرب آغاز شد.

(نلسون و لارنس، 1992). با تجهیزات آزمایشگاهی، اندازه گیری امپدانس RF در دو فرکانس 1 و 5 مگاهرتز، بر روی خازن صفحه موازی با قطر 5 سانتی متر، که تاریخ واحدی را بین صفحات نگه می دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.