فرش 12 متری دست دوم دارای ارزش مادی بسیار زیادی می باشد

فرش های فارس معمولاً طرحی ذهنی دارند و به صورت جفت بافته می شوند فرش اول را فرش 12 متری دست دوم سفارشی می نامند و فرش یا قالیچه با طرح فرش سفارشی یا به صورت ذهنی و با الهام از طرح فرش سفارشی بافته می شود.

نقوش یا نقش های سنتی اغلب به صورت ذهنی بافته می شوند و ساختار هندسی دارند. مهم ترین ویژگی این نوع فرش فارس، تقارن بافی است فرش های فارس به صورت متقارن با نقوش سنتی از نیمه افقی یا عمودی خود بافته می شوند.

نقوش منظم فرش فارس به شش دسته تقسیم می شود. نقوش منظم، محرمات، اسپری، ماهی درهم، بوته، گل سبزی و نقوش گیاهی.

بیشتر دست بافت های قشقایی شامل یک یا سه ترنج در وسط و یک ترنج در هر گوشه است. در بافت نقوش قالی های معمولی از طرح های متنوعی استفاده می شود.

مضمون نقوشی که در بیشتر قالی های فارس به چشم می خورد در ده گروه قرار می گیرد که هر کدام فرکانس متفاوتی دارند و در بین مردم مناطق مختلف طرفداران متفاوتی دارند.

اهمیت و ویژگی های خاص این هنر گسترده در این خطه از ایران، مسئولان امر را بر آن داشت تا به دنبال ثبت این میراث کهن، یادآور پیشینیان خود باشند.

این میراث باستانی در سال 2010 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و علاوه بر حفظ آن برای همه ملت ها، بدون توجه به مرزهای جغرافیایی، به ثبت رسید برای حفظ این میراث باید تلاش جهانی در نظر گرفته شود.

در اوایل قرن بیستم، صنعت فرش و قالی فیلادلفیا بیشترین تمرکز کارخانه‌های تولید کفپوش‌های خانگی و تجاری را در این کشور نشان داد. دفتر کل می بالید.

که «دو بخش، در بخش شمالی شهر، بیش از کل بریتانیای کبیر و ایرلند فرش تولید می کنند». در واقع، در اوایل سال، آن بخش های کنزینگتون دارای 141 شرکت فرش بودند که ارزش آن 12 میلیون دلار بود و بیش از 6000 کارگر را استخدام می کرد.

آمارگیر صنعتی قرن نوزدهم، تخمین زد که 90 کار فرش و قالیچه اضافی در نقاط دیگر منطقه کار می کردند در مجموع، نیروی کار این بخش در سال 1880 بیش از 4000 دستگاه بافندگی دستی و 1200 دستگاه بافندگی برقی را با استفاده می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.